Followers

Motosikal Menggunakan Najis Manusia

TOKYO - Sebuah motosikal di Jepun menggunakan najis manusia sebagai sumber kuasa.

Ia yang dinamakan Motosikal Tandas Neo, dibina oleh firma tandas, Toto, dalam usaha membantu mengurangkan asap karbon dioksida sebanyak 50 peratus dalam tempoh enam tahun.

Dilengkapi tandas modifikasi dan makmal bergerak untuk memproses najis, kenderaan beroda tiga itu boleh bergerak selaju 80 kilometer (km) sejam.

Jika semua itu tidak cukup canggih, motosikal berkenaan juga boleh bercakap dan menulis mesej di udara dengan menggunakan sistem pengimejan cahaya.

Ia kini dipandu uji dalam sesi jelajah sejauh 960km di Jepun dan dijadualkan tiba di Tokyo pada 2 November ini.

Pada awal tahun ini, seorang lelaki melakukan perjalanan sejauh 20,000km mengelilingi Australia dengan menaiki sebuah motosikal berkuasa lemak ikan dan jejari kentang

Posted @  http://infosahaja.blogspot.com/

Terima Kasih Kerana Berkunjung :)

Jika anda ingin mendapatkan gambar pelik, kelakar, ajaib dan juga isu-isu hangat masa kini terus ke email anda, daftarkan diri secara percuma.
Anda Hanya Perlu Follow Blog Kami


13 Perkara Yang Menjauhkan Wanita Dari Lelaki


MENINGGIKAN SUARA
Sesetengah lelaki,tahulah mereka dikurniakan suara yang ‘macho’ tapi kalau nak meninggikan suara sekadar menunjukkan ego, tak elok la. Ini antara kelemahan lelaki kerana mereka mudah meninggikan suara walaupun pasangannya tak bersalah.

MAIN KAYU TIGA
Masalah main kayu tiga ni masalah paling besar. Walaupun dah ada kekasih, mereka sukar untuk setia. Apatah lagi kalau digoda, terus disambar tanpa mempedulikan perasaan kekasihnya.Elok la anda tinggalkan je lelaki macam ni dari anda terus sakit ati.

SUKA ‘CUCI MATA'
sesetengah lelaki sukar mengawal mata (mata keranjang). Pantang jumpa perempuan cantik dan seksi mulalah mata tu macam nak terkeluar. Walaupun sedang bersama kekasih, si dia tak akan peduli. Bagi mereka tak salah kalau sekadar mencuci mata tetapi hati kekasih kenalah jaga juga cik abang oi! Cuba kalau GF anda buat macam tu apa anda rasa??

MENGONGKONG
Itu tak boleh, ini tak boleh, sikit-sikit nak control. Segala gerak-geri kekasih dikawal Kalau nak keluar ke kedai pun kena repot dulu, kalau tak mulalah tercetusnya pertengkaran sebab hal2 kecik tu. tapi ,bila aktiviti mereka disoal siasat oleh kekasih,mereka pula nak melenting? Macammana tu?

EGO
Ini merupakan masalah paling ketara dan merimaskan kaum wanita. Keegoan dan lelaki memang tak dapat dipisahkan. Tetapi ada kalanya lelaki menjadikan keegoan sebagai alasan untuk mereka bertindak tanpa mempedulikan perasaan si gadis. Keegoan membuatkan lelaki mempunyai kuasa veto dalam kehidupan mereka termasuklah memimpin kaum wanita. Tidak salah mempamerkan ego tetapi biarlah kena pada tempatnya.

MENIPU
Masalah yang ketara apabila lelaki suka menipu ataupun memberikan alasan yang tak munasabah. Sanggup memungkiri janji dan memberikan alasan yang mereka mempunyai masalah yang tak dapat dielakkan padahal sebenarnya mereka enggan melaksanakan janji mereka sendiri. Ada juga yang sudah berpunya tetapi mengaku solo. Berterus-teranglah wahai kaum lelaki kerana kaum wanita lebih menghormati mereka yang memiliki sifat berterus-terang ini. Sifat menipu dan suka berdolak-dalih ini lama kelamaan akan membuatkan semua gadis akan
menjauhi anda.

PERASAN
lelaki ini cepat perasan terutamanya jika mereka ini berkerjaya baik, berpenampilan menarik dan mempunyai wajah yang hensem. Boleh tu mengaku merekalah yang menjadi lelaki idaman para wanita. Tapi, mungkin pada pandangan seorang wanita mereka ini sederhana sahaja tapi mereka ini yang suka perasan lebih. Bukan semua wanita memandang pada paras rupa, kalau dah terlebih-lebih perasan tu.

MEMENTINGKAN DIRI SENDIRI
Susah juga kalau dapat yang mementingkan diri sendiri ni. Lelaki selalunya tidak mahu mengalah dan ingin menegakkan pendapat sendiri tanpa mempedulikan luahan pasangannya. Mereka juga suka mendahulukan kemahuan mereka dan jarang hendak mementingkan perasaan kekasih. Egolah katakan! Tidak semestinya pendapat kaum wanita ni tak boleh diguna pakaikan?

KURANG MEMBERIKAN PERHATIAN
Lelaki kadangkala suka bertindak sambil lewa dan kurang memberikan perhatian tidak kira dalam apa jua urusan. Tetapi kalau urusan yang berkaitan dengan dirinya sendiri, pantas pula melaksanakannya. Jika berkaitan teman wanita,mereka kurang mengambil perhatian. Mengapa ya? Kaum wanita sebenarnya bukan minta diberikan perhatian 24 jam tetapi cukuplah sekadar pasangannya mengambil tahu akan dirinya kerana sifat semulajadi seseorang wanita itu yang ingin bermanja dan dimanjakan.

CEMBURU BUTA
Orang kata cemburu tandanya sayang, tapi kalau cemburu tak tentu pasal dan memanjang saja cemburu, tentu rasa tak selesa juga. Agaknya lelaki yang kuat cemburu ni takut kekasihnya terlepas ke tangan kumbang lain kot. Tapi harus diingat, bukan semua perempuan suka kekasihnya kuat cemburu. ada juga sesetengahnya pula suka apabila teman lelakinya cemburu kerana seolah-olah teman lelakinya amat menghargai dirinya. Jangan cemburu buta sudahlah.

PANAS BARAN
masalah yang boleh menimbulkan fobia terhadap seseorang gadis apabila mendapat kekasih yang panas baran. Pantang silap sikit, mahu dihambur segala kemarahannya. Ada juga kesilapan bermula dari diri sendiri tetapi tetap menyalahkan orang lain. Setakat kena tengking boleh lagi diterima walaupun sebal satu badan tapi, bagaimana kalau siap sepak terajang macam mana pula? Cuba-cubalah kawal kerana setiap dari kita ada barannya,tapi kite sendiri kena pandai kawal.

TIDAK TAHU MEGHARGAI
Sukar untuk bertemu lelaki yang tahu menghargai perasaan atau pun perbuatan kekasihnya. Ada pula yang berpura-pura tidak mengambil tahu walaupun menyedarinya. Mereka seboleh-bolehnya mahu si dia terang-terangan menunjukkan sikap meghargai mereka ini. Kalau setakat sikit-sikit atau sekadar kiasan tu, alamatnya mereka akan berpura-pura tidak menyedarinya.Apa salahnya sekali-sekala, tunjukkan sikap anda yang menghargainya di atas apa yang cuba dilakukannya terhadap anda seperti memberi hadiah kecil. Setidak-tidaknya ucapkanlah terima kasih setiap kali dia cuba berbuat sesuatu untuk anda.

PUTAR BELIT
Lelaki ni ramai yang pakar memutar-belitkan kenyataan walaupun ternyata sememangnya merekalah yang bersalah. Bagi mereka, putar belit ini tak mengapa asalkan si dia mempercayai alasan tersebut dan mereka akan terlepas dari kesalahan sendiri. Sekiranya anda benar-benar menyintai pasangan anda, perkara begini seharusnya tidak berlaku kerana apa akibatnya sekiranya si dia mengetahui juga tipu helah anda suatu hari nanti. Kalau anda tak pandai menyelamatkan keadaan, melepaslah anda! jadi jujurlah pada pasangan anda.

Terima Kasih Kerana Berkunjung :)

Jika anda ingin mendapatkan gambar pelik, kelakar, ajaib dan juga isu-isu hangat masa kini terus ke email anda, daftarkan diri secara percuma.
Anda Hanya Perlu Follow Blog Kami


Ibu maut kereta terbabas


MARANG- Seorang ibu maut apabila kereta jenis Proton Wira yang dipandu anak perempuannya hilang kawalan semasa cuba memotong kenderaan di hadapan sebelum memasuki laluan  bertentangan dalam satu kejadian kemalangan di Kilometer 11.5, Jalan Kuala Berang-Kuala Terengganu, di sini, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 7.45 pagi itu, mangsa, Samariah Salleh, 50, dari Bandar Al-Muktafi Billah Shah, Dungun meninggal dunia dua jam kemudian di Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) akibat cedera parah di bahagian tulang belakang.

Sinar Harian difahamkan, kejadian berlaku ketika mangsa bersama suaminya, Embong Yusof, 67 dan anaknya, Siti Mazidah Mazlan, 21, dalam perjalanan menuju ke Kuala Terengganu.

Menurut sumber, kejadian dipercayai berlaku apabila kereta dipandu anaknya itu yang difahamkan seorang pelatih jururawat gagal mengawal keretanya ketika cuba memotong sebuah kenderaan lain.

“Pemandu dikatakan gagal mengawal kenderaan sebelum kereta itu melanggar sebuah lampu jalan dan terbalik di laluan bertentangan.

“Kesemua mereka dikejarkan ke HSNZ untuk rawatan lanjut sebelum mangsa disahkan meninggal dunia,” katanya.

Jenazah mangsa sudah dituntut ahli keluarganya selepas selesai dibedah siasat manakala suami dan anak mangsa hanya cedera ringan dan menerima rawatan sebagai pesakit luar.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Marang, Deputi Superintendan Ahmad Mazlan Yahaya, yang dihubungi di sini, semalam mengesahkan pihaknya menerima laporan mengenai kejadian berkenaan.


Terima Kasih Kerana Berkunjung :)

Jika anda ingin mendapatkan gambar pelik, kelakar, ajaib dan juga isu-isu hangat masa kini terus ke email anda, daftarkan diri secara percuma.
Anda Hanya Perlu Follow Blog Kami


3 warga Indonesia dipenjara dan disebat


KUALA TERENGGANU - Tiga warganegara Indonesia dihukum penjara tujuh tahun dan lima sebatan oleh Mahkamah Sesyen di sini selepas mengaku bersalah terhadap pertuduhan melakukan rompakan bersenjata awal bulan ini.

Mawardi Dimak, 29, didakwa melakukan rompakan itu bersama Sahrun, 25, dan Hamdi Keson, 24, di sebuah rumah tidak bernombor di Kampung Bukit Tanah, Kampung Raja, Besut sekitar pukul 2 pagi, 8 Mei lepas.

Hakim Wan Fadhilah Nor Wan Idris memerintahkan hukuman itu bermula dari tarikh ketiga-tiga tertuduh ditangkap iaitu pada pukul 8 malam hari yang sama, di rumah kongsi ladang kelapa sawit Seri Alam, Kampung Bukit Jeruk, Kampung Raja Besut.

Mengikut fakta kes, ketiga-tiga tertuduh yang merupakan pekerja kontrak ladang berkenaan telah memecah masuk rumah pengadu, Shafie Mohamad, 46, dan meletakkan parang di leher mangsa dan isterinya serta mengugut akan membakar rumah sebelum melarikan barang kemas bersama wang tunai dianggarkan bernilai RM8,000.
Pendakwaan dijalankan oleh Timbalan Pendakwa Raya, Zulfazliah Mahmud manakala tertuduh tidak diwakili peguam.

Mereka didakwa mengikut Seksyen 395 Kanun Keseksaan dan dibaca bersama dengan Seksyen 397 kanun yang sama yang membawa hukuman penjara selama tempoh yang boleh sampai 20 tahun dan sebatan.
Ketiga-tiga tertuduh mengaku salah sebaik pertuduhan dibacakan.
Sementara itu, di mahkamah yang sama, Hamdi Keson dan Sahrun turut mengaku salah terhadap dakwaan memasuki negara ini tanpa dokumen yang sah.

Kedua-duanya didakwa bersama tujuh lagi rakan senegara iaitu Anton Idin, 20; Muhamad Jalaludin Keson, 25; Muhtar, 24; Mus, 20; Sadeli, 25; Suhardan, 32 dan Suwinton, 20,wa di bawah Seksyen 6(1)(c) Akta Imigresen 1959/63 dan boleh dihukum di bawah Seksyen 6(3) akta yang sama.

Kesemua mereka yang turut mengaku salah, ditahan ketika hadir memberi keterangan berhubung kejadian rompakan berkenaan di perkarangan Ibu pejabat Polis Daerah Besut, Kampung Raja, Besut pada pukul 5 petang, 22 Mei lepas.

Mereka masing-masing dijatuhkan hukuman enam bulan penjara dan dua sebatan oleh Hakim Wan Fadhilah Nor. 

Terima Kasih Kerana Berkunjung :)

Jika anda ingin mendapatkan gambar pelik, kelakar, ajaib dan juga isu-isu hangat masa kini terus ke email anda, daftarkan diri secara percuma.
Anda Hanya Perlu Follow Blog Kami


Maut Ditembak Kejadian Samun


KUANTAN - Seorang lelaki mati ditembak dalam kejadian samun di rumahnya di Kampung Kemansor, dekat sini, semalam.
   
Wong Kum Chuan, 63, ditembak di bahagian perut dan disahkan mati dua jam kemudian ketika menerima rawatan di Hospital Bentong.
   
Ketua Polis Daerah Bentong Supt Mohd Yusri Hassan Basri berkata dalam kejadian pada pukul 9.30 malam itu, Wong yang menonton televisyen berseorangan terdengar bunyi bising di bahagian dapur rumahnya.
   
"Ketika itu isterinya berusia 60 tahun bersama dua anaknya iaitu lelaki dan perempuan tidur dalam bilik.
   
"Wong kemudian ke bahagian dapur rumah untuk memeriksa dan terserempak seorang lelaki yang sedang memegang selaras senapang patah. Mangsa bergelut dengan suspek yang menceroboh rumahnya itu," katanya ketika dihubungi di sini.

Beliau berkata lelaki terbabit melepaskan satu das tembakan dari jarak dekat yang mengenai perut Wong.
   
"Anak lelaki Wong yang terdengar bunyi tembakan itu bergegas keluar dari bilik dan mendapati bapanya terbaring berlumuran darah," katanya.
   
Beliau berkata melihat anak lelaki mangsa, suspek mengarahkan anak lelaki mangsa menyerahkan wang tunai dan dia kemudian melarikan diri bersama wang tunai RM3,000.
   
Polis meminta orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kejadian itu supaya menghubungi balai polis berhampiran bagi membantu siasatan.

Terima Kasih Kerana Berkunjung :)

Jika anda ingin mendapatkan gambar pelik, kelakar, ajaib dan juga isu-isu hangat masa kini terus ke email anda, daftarkan diri secara percuma.
Anda Hanya Perlu Follow Blog Kami


Rumah hangus: 6 beranak tinggal sehelai sepinggang

DUNGUN - Enam beranak tinggal sehelai sepinggang selepas rumah mereka di Kampung Bukit Besi musnah dalam kebakaran di sini, malam semalam.
Dalam kejadian kira-kira pukul 9.30 malam itu, ibu tunggal Syarifah Ismail, 48, tiga anaknya Mohd Hafiz Hitam, 28, Mohd Faizal, 20, dan Khatira, 11, serta dua cucu lelaki yang berusia lima dan enam tahun tiada di rumah.

Syarifah berkata ketika kejadian, mereka sekeluarga berada di rumah seorang lagi anaknya di Kampung Jerangau, kira-kira 25 kilometer dari rumahnya.

Menurutnya anak perempuannya dan dua cucunya ditinggalkan di rumah anaknya itu semasa dia dan dua anak lelakinya menoreh getah tidak jauh dari rumah anaknya itu dan mereka setiap hari berulang-alik.
"Saya dihubungi jiran yang memaklumkan rumah terbakar.  Sebaik tiba, saya lihat api marak dan kami gagal menyelamatkan sebarang harta benda," katanya kepada pemberita ketika ditemui di tempat kejadian, hari ini.

Sementara itu, Pegawai Operasi Bomba Dan Penyelamat Balai Bomba Bandar Al Muktaffi Billah Shah (AMBS) Nor Hazri Mohd Nor berkata sepasukan empat anggota dengan sebuah jentera dikejarkan ke tempat kejadian sebaik menerima laporan.

Katanya, kebakaran itu berjaya dipadamkan keseluruhannya dengan mengambil masa selama 30 minit dan jumlah kerugian serta punca kejadian masih disiasat.


Terima Kasih Kerana Berkunjung :)

Jika anda ingin mendapatkan gambar pelik, kelakar, ajaib dan juga isu-isu hangat masa kini terus ke email anda, daftarkan diri secara percuma.
Anda Hanya Perlu Follow Blog Kami


Maut Kena Renjatan Elektrik

MELAKA - Seorang murid perempuan berusia sembilan tahun maut dipercayai terkena renjatan elektrik ketika bermain dalam takungan air di bawah tiang elektrik di hadapan rumahnya di Kampung Gedung Lalang, Bukit Rambai di sini hari ini.
   
Dalam kejadian kira-kira pukul 1 petang itu, mangsa Mariam Najwa Massari, murid Tahun Tiga Sekolah Kebangsaan Taman Bukit Rambai itu sedang bermain dengan adiknya Muiz Asyraf, 3, di takungan air tersebut kira-kira 20 meter dari rumahnya sebelum rebah dan tidak sedarkan diri.
   
Bapa mangsa Massari Muhammad, 35, berkata dia hanya mengetahui kejadian itu apabila dimaklumkan oleh jiran yang melihat anaknya terbaring di takungan air tersebut.
   
Katanya ketika kejadian dia berada dalam rumah manakala isterinya Norazlin Azmi, 32, membawa anak kelima mereka berjumpa doktor kerana tidak sihat.
   
Beliau berkata Muiz kemudiannya masuk ke rumah dan mengadu sakit kaki.
   
"Saya ingat Muiz digigit serangga lalu menyapu ubat di kakinya dan pada masa sama saya memanggil nama Mariam namun tidak bersahut," katanya ketika ditemui pemberita di pekarangan bilik mayat Hospital Melaka di sini, hari ini.
   
Massari berkata dia bergegas ke tempat kejadian apabila dimaklumkan jiran tentang keadaan anak keempatnya daripada enam beradik itu dan cuba mengangkatnya namun tidak berdaya disebabkan aliran arus elektrik yang turut dirasainya.
   
Beliau berkata setelah berjaya mengangkat Mariam keluar dari takungan air tersebut, dia membawa anaknya ke Klinik Kesihatan Bukit Rambai untuk mendapatkan rawatan sebelum disahkan meninggal dunia.
   
"Tukang masak di sebuah hotel di bandar raya ini turut melahirkan rasa kesal atas kejadian yang menimpa anaknya itu dan tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang jika punca kematian akibat renjatan elektrik yang terhasil daripada tiang elektrik berkenaan.
   
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Melaka Tengah ACP Salehhudin Abd Rahman ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan dan kes diklasifikasikan sebagai mati mengejut.

Terima Kasih Kerana Berkunjung :)

Jika anda ingin mendapatkan gambar pelik, kelakar, ajaib dan juga isu-isu hangat masa kini terus ke email anda, daftarkan diri secara percuma.
Anda Hanya Perlu Follow Blog Kami


2 Lelaki Pecah Rumah Dicekup

JOHOR BAHRU - Dua lelaki yang aktif menjalankan kegiatan pecah rumah pada waktu siang di kawasan Johor Bahru Utara berjaya ditahan polis selepas dua jam melakukan jenayah terbabit di sebuah rumah di Jalan Panglin 8, Taman Perling, di sini, 25 Mei lalu.

Ketua Polis Daerah Johor Bahru Utara, Asisten Komisioner Ruslan Hassan berkata, keduadua penjenayah berusia 31 dan 32 tahun itu ditangkap di sebuah rumah di Jalan Persisiran Perling 1, Taman Perling dan sebahagian besar barangan serta kereta yang dicuri turut dirampas.

“Polis menerima laporan bahawa satu kejadian pecah rumah di Jalan Panglin 8, berlaku sekitar jam 6.15 petang di mana penjenayah mengambil pelbagai barang kemas, jam tangan, komputer riba, telefon bimbit dan sebuah kereta jenis Honda City.

“Dua jam kemudian, bertindak atas maklumat diterima, sepasukan polis dari Balai Polis Taman Perling pergi ke sebuah rumah di Jalan Persisiran Perling 1 seterusnya berjaya menangkap dua penjenayah.

“Sebahagian besar barangan seperti buku bank, sepuluh jam tangan, komputer riba, topi keledar, tiga telefon bimbit dan kereta jenis Honda City selain pelbagai peralatan pecah rumah milik penjenayah berjaya dirampas,”
katanya kepada pemberita pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Daerah (IPD) Johor Bahru Utara, di sini, semalam.

Ruslan berkata, dua kereta iaitu Mitsubishi Lancer GT 2.0 dan Mitsubishi Evo 7 yang digunakan penjenayah turut dirampas.

“Mitsubishi Lancer GT 2.0 yang dirampas dilaporkan hilang di Century Garden dua hari sebelumnya. Sebuah lagi kereta masih dalam siasatan polis.

“Dengan tertangkapnya kedua- dua penjenayah ini, kami percaya berjaya menyelesaikan 13 kes pecah rumah di sekitar kawasan Johor Bahru Utara,” katanya.

Selain itu, katanya, kes berkenaan disiasat di bawah Seksyen 457 Kanun Keseksaan (pecah rumah dan curi) yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga 14 tahun berserta sebatan sekiranya sabit kesalahan.


Terima Kasih Kerana Berkunjung :)

Jika anda ingin mendapatkan gambar pelik, kelakar, ajaib dan juga isu-isu hangat masa kini terus ke email anda, daftarkan diri secara percuma.
Anda Hanya Perlu Follow Blog Kami


Pembunuhan Seramai 49 Dipotong Kepala


MONTERREY: Empat puluh sembilan mayat yang dipotong kepala, tangan dan kaki ditemui awal pagi tadi di lebuh raya utama utara Mexico menuju ke sempadan Texas, menjadikan ia insiden terbaru pembunuhan beramai-ramai membabitkan keganasan di antara kumpulan pengedar dadah Mexico.


Pihak berkuasa tempatan menemui kesemua mayat itu awal pagi tadi di sebuah kolam yang dipenuhi darah di pintu masuk ke bandar San Juan, di lebuh raya utama dari kota metropolitan Monterrey menuju ke sempadan Reynosa.
Sementara itu, pintu gerbang berwarna putih juga disembur cat hitam dengan perkataan "100% Zeta".
Jurucakap keselamatan negeri Nuevo Leon, Jorge Domene, berkata identiti 43 lelaki dan enam wanita yang ditemui itu sukar untuk dikenal pasti kerana kekurangan kepala, tangan dan kaki.


Bagaimanapun, kesemua mayat dibawa ke auditorium Monterrey untuk ujian DNA

Ditahan - Tidak Serik Melakukan Kesalahan


KUALA TERENGGANU - Tidak pernah serik, baru sebulan dibebaskan dari penjara kerana kesalahan menggigit telinga seorang anggota polis berpangkat konstabel, seorang duda masih lagi mengulangi perbuatan jenayah.

Kali ini, dia didakwa kerana menceroboh sebuah rumah di Kampung Bukit Tok Beng, di sini, 24 Mei lalu.

Semalam, Mahkamah Majistret menjatuhkan hukuman penjara selama lima bulan terhadap duda kepada tiga anak itu, Mohd Shukri Muda, 34, dari Kampung Alur Damat Wakaf Tengah, di sini.

Hukuman dijatuhkan oleh Majistret Rozianti Mohamed Hanaphi selepas dia mengaku salah menceroboh masuk dengan niat melakukan satu perbuatan yang menyalahi undang-undang di sebuah rumah di Kampung Bukit Tok Beng.

Mohd Shukri mengaku menceroboh rumah yang didiami Mohd Naaim Rusli, 25, pada 24 Mei lalu antara jam 5 petang hingga 7 petang.

Dengan itu, dia mengaku melakukan kesalahan di bawah Seksyen 448 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan penjara sehingga boleh sampai tiga tahun atau dengan denda sehingga RM5,000 atau kedua-dua sekali jika disabitkan kesalahan.

Pendakwaan dikendalikan Pegawai Pendakwa, Inspektor L Ratna manakala Mohd Shukri tidak diwakili peguam.

Berdasarkan fakta kes, Mohd Shukri ditangkap oleh penduduk kampung kira-kira jam 6.40 petang ketika cuba menceroboh masuk rumah mangsa yang didiami bersama ibu dan seorang adiknya.

Mohd Shukri diserahkan keluarga mangsa yang sememangnya sebelum itu langsung tidak mengetahui kediaman mereka nyaris dicerobohi dan seterusnya dia diserahkan kepada polis rondaan untuk tindakan lanjut.

Sebelum ini, Mohd Shukri yang bertindak menggigit telinga kiri seorang anggota polis hingga hampir putus  Februari lalu dikenakan denda RM2,000 oleh Mahkamah Majistret, di sini.

Bagaimanapun, dia yang mengalami kecederaan akibat terkena tembakan di kaki yang dilepaskan anggota polis berkenaan terpaksa memilih dipenjarakan selama dua bulan kerana tidak mempunyai wang.

Terima Kasih Kerana Berkunjung :)

Jika anda ingin mendapatkan gambar pelik, kelakar, ajaib dan juga isu-isu hangat masa kini terus ke email anda, daftarkan diri secara percuma.
Anda Hanya Perlu Follow Blog Kami


Tragedi - Festival Air Di Kemboja 349 Maut







Terima Kasih Kerana Berkunjung :)

Jika anda ingin mendapatkan gambar pelik, kelakar, ajaib dan juga isu-isu hangat masa kini terus ke email anda, daftarkan diri secara percuma.
Anda Hanya Perlu Follow Blog Kami


Tragedi - Abang Terbedil Dahi Adik

MIRI: Seorang budak perempuan berusia lapan tahun kritikal akibat terkena tembakan di dahi yang dilepaskan abang berusia 10 tahun menggunakan senapang buatan sendiri ketika mereka bermain dengan senjata itu di kuarters pekerja kilang di Kampung Muhibah, Kuala Baram, dekat sini, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 10 pagi itu, Nurul Afifah Maderon, dipercayai terkena tembakan yang dilepaskan abangnya, Mohd Nur Aznul, ketika mereka bermain senjata milik seorang jiran yang ditinggalkan di tepi tangki air kuarters berkenaan.
Difahamkan, senapang itu diletakkan jiran berusia 20-an di situ kerana menyangka ia tidak lagi dapat digunakan selepas gagal berfungsi ketika dia cuba menembak burung beberapa hari lalu.

Menurut ibu mangsa, Janiah Assan, 31, ketika kejadian dia baru selesai membasuh pakaian manakala kedua-dua anaknya itu sedang bermain di luar rumah.

Posted @ http://infosahaja.blogspot.com/

Terima Kasih Kerana Berkunjung :)

Jika anda ingin mendapatkan gambar pelik, kelakar, ajaib dan juga isu-isu hangat masa kini terus ke email anda, daftarkan diri secara percuma.
Anda Hanya Perlu Follow Blog Kami


Warga Emas Maut Dirempuh Motosikal


SHAH ALAM - Seorang warga emas maut dalam kemalangan membabitkan dua motosikal di persimpangan Jalan Kebun Tambahan-Jalan Kampung Lombong, Seksyen 30 di sini, kelmarin.
Mangsa, L Subramanian, 66, dari rumahnya di Teluk Panglima Garang dalam perjalanan menuju ke rumah anaknya di Puchong.

Sumber polis berkata, dalam kejadian kira-kira jam 1.55 pagi itu, mangsa yang menunggang motosikal jenis EX5, dirempuh sebuah motosikal ditunggangi dua lelaki.

“Siasatan mendapati, mangsa secara tiba-tiba masuk ke persimpangan itu sehingga menyebabkan sebuah motosikal yang datang dari arah Lebuhraya Kesas gagal untuk mengelak.

“Akibat rempuhan itu, mangsa tercampak dan maut akibat kecederaan parah di kepala,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Menurutnya, mayat mangsa dihantar ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR) Klang untuk bedah siasat manakala dua mangsa lagi hanya mengalami kecederaan ringan dan dirawat sebagai pesakit luar di hospital sama.

Dalam perkembangan sama, polis mengesan saksi kemalangan maut di kilometer 10.2 Lebuh Raya Baru Lembah Klang (NKVE), pada 12 April lalu.

Kemalangan itu melibatkan sebuah motosikal, kereta Perodua Myvi dengan sebuah kenderaan yang tidak dapat dipastikan.

Penunggang motosikal, Yong Kam Yuan, 49, maut di tempat kejadian akibat dilanggar oleh kenderaan yang tidak dapat dipastikan itu.

Terima Kasih Kerana Berkunjung :)

Jika anda ingin mendapatkan gambar pelik, kelakar, ajaib dan juga isu-isu hangat masa kini terus ke email anda, daftarkan diri secara percuma.
Anda Hanya Perlu Follow Blog Kami


Gagal - Cuba Pecah Mesin ATM



Terima Kasih Kerana BerkKUALA LUMPUR: Sekumpulan penjenayah berputih mata apabila usaha memecah mesin teler automatik (ATM) di sebuah pasar raya di sini malam tadi, terbantut selepas loceng penggera keselamatan bangunan itu berbunyi.

Ketua Polis Daerah Brickfields, Asisten Komisioner Wan Abd Bari Wan Abd Khalid, berkata berdasarkan siasatan awal, kumpulan perompak terbabit dipercayai memecah masuk ke pasar raya di Pantai Dalam itu kira-kira jam 11 malam.

"Suspek sebelum itu memecahkan pintu kayu pasar raya dari kawasan belakang ATM, sebelum cuba memecahkan ATM berkenaan," katanya kepada pemberita selepas menghadiri program bersama masyarakat di pusat membeli-belah Mid Valley, di sini.
Beliau berkata, polis juga percaya suspek berusaha selama beberapa jam untuk memecah ATM itu termasuk menggunakan alat kimpal berikutan ada kesan terbakar pada mesin terbabit, sebelum mengalah apabila loceng penggera berbunyi.

Katanya, kejadian hanya disedari jam 9 pagi tadi oleh pengurus pasar raya yang tiba untuk bertugas apabila mendengar bunyi loceng berkenaan.

Mengulas lanjut, Wan Abd Bari berkata, siasatan turut mendapati kes hari ini menggunakan modus operandi yang sama dengan kejadian mesin ATM yang dilarikan di Stesen Transit Aliran Ringan (LRT) Universiti Sabtu lalu, yang menyebabkan kerugian lebih RM320,000.

Polis kini mengenal pasti suspek berdasarkan rakaman kamera litar tertutup di pasar raya itu, unjung :)

 Posted @  http://infosahaja.blogspot.com/

Jika anda ingin mendapatkan gambar pelik, kelakar, ajaib dan juga isu-isu hangat masa kini terus ke email anda, daftarkan diri secara percuma.
Anda Hanya Perlu Follow Blog Kami

Sila Tunggu Sebentar Untuk Komen jika Speed Internet Anda Perlahan

Disyaki Dalam 13 Kes Pecah Rumah


JOHOR BAHRU: Dua lelaki yang disyaki terbabit dalam 13 kes pecah rumah di sekitar bandar raya ini, ditahan dalam serbuan polis di sebuah rumah di Jalan Persisiran Perling 1, Taman Perling, di sini, Jumaat lalu. 

Ketua Polis Daerah Johor Bahru Utara, Asisten Komisioner Ruslan Hassan berkata kedua-dua mereka yang dikenali sebagai 'geng Ah Hing' itu ditahan kira-kira dua jam selepas memecah masuk sebuah rumah di Jalan Panglin 8, kawasan perumahan sama, pada jam 6.15 petang.
"Dalam kejadian itu kedua-dua suspek melarikan barangan kemas, pelbagai jam tangan, komputer riba, telefon bimbit dan sebuah kereta Honda City," katanya di Ibu Pejabat Polis Daerah Johor Bahru Utara di sini, hari ini.
Beliau berkata, kedua-dua mereka ditahan hasil maklumat awam dan polis menemui semula kereta Honda City itu serta pelbagai barangan lain, antaranya buku bank, 10 jam tangan pelbagai jenama, satu komputer riba, satu topi keledar, tiga telefon bimbit dan pelbagai peralatan pecah rumah. 

Ruslan berkata, polis turut merampas kereta Mitsubishi Lancer GT 2.0 dan Mitsubishi Evo 7 yang diguna kedua-dua lelaki terbabit dan polis mendapati kereta Mitsubishi Lancer GT 2.0 itu dicuri di Taman Century, di sini. 

Beliau berkata, kedua-dua mereka yang berumur 31 dan 32 tahun itu direman sehingga Jumaat untuk siasatan. 

Dalam kes lain, Ruslan berkata, polis menahan lima lelaki rakyat Indonesia ketika mereka menyamun sebuah kilang membuat acuan besi di Jalan Perdagangan 4, Taman Universiti, di sini, Rabu lalu. 
Beliau berkata, kelima-lima mereka yang memasuki negara ini secara sah ditahan pada jam 2.50 pagi hasil maklumat awam. 

"Dalam kejadian itu, kelima-lima mereka telah mengikat tiga pekerja kilang itu dan mengambil telefon bimbit, dompet serta wang mangsa. Mereka turut mengalihkan beberapa barangan tembaga bernilai RM300,000, namun, tidak sempat melarikan kesemua barangan berkenaan ekoran tindakan pantas polis," katanya. 

Beliau berkata, polis merampas dua parang milik mereka dan kesemua mereka yang berumur 24 hingga 42 tahun itu kini direman sehingga 5 Jun untuk siasatan mengikut Seksyen 395/397 Kanun Keseksaan. 

Terima Kasih Kerana Berkunjung :)

Jika anda ingin mendapatkan gambar pelik, kelakar, ajaib dan juga isu-isu hangat masa kini terus ke email anda, daftarkan diri secara percuma.
Anda Hanya Perlu Follow Blog Kami

Sila Tunggu Sebentar Untuk Komen jika Speed Internet Anda Perlahan

8 maut dalam gempa bumi di Itali


MILAN: Seramai lapan orang maut dalam kejadian gempa bumi berukuran 5.8 magnitud yang menggegarkan utara Itali awal pagi tadi, wilayah yang sama berlaku kejadian serupa pada 20 Mei lalu. 

Agensi Kajian Geologi Amerika Syarikat berkata, gempa bumi pada jam 9 pagi waktu tempatan berpusat di 40 kilometer barat laut Bologna.
Sebelum ini, gempa bumi berukuran 6.0 mganitud mengorbankan tujuh orang awal bulan ini di wilayah yang sama.

Terima Kasih Kerana Berkunjung :)

Jika anda ingin mendapatkan gambar pelik, kelakar, ajaib dan juga isu-isu hangat masa kini terus ke email anda, daftarkan diri secara percuma.
Anda Hanya Perlu Follow Blog Kami

Sila Tunggu Sebentar Untuk Komen jika Speed Internet Anda Perlahan

 
Copyright © 2011. Infosahaja . All Rights Reserved.
Company Info | Contact Us | Privacy policy | Term of use | Widget | Advertise with Us | Site map
Template Design by Creating Website. Inspired from Metamorph RocketTheme