Followers

Dapat USD20 Hanya Sehari

Selamat Datang.!!

Hari ni saya ingin berkongsi kepada semua pengunjung blog infosahaja macam mana nak dapatkan USD 20 dalam sehari sahaja...Jom kita mulakan...

Langkah pertama..

-Klik Link Ni...-->>http://bit.ly/HZZx68

Lepas tu akan keluar seperti dibawah...

Tekan Sign in with facebook @ sign in with twitter bg yang menggunakan twitter..

Lepas tu klik allow application 

Klik next..

kemudian anda akan  pergi ke dashboard profile gushcloud anda.....

Anda perlu tekan seperti gambar dibawah...

dapatkan link referal anda..contoh:-
Spread the love! Invite any of your friends with at least 50 Facebook friends or 50 Twitter followers to join the fastest growing community.
Earn GC$1 per successful referral 

Share this URL to invite your friends to Gushcloud: http://www.gushcloud.com/?ReferrerID=45135 <--link referal

Postkan di Facebook anda dengan mesej tersendiri supaya rakan2 anda berminat untuk join gushcloud anda..

Bagi setiap refferal...seorang anda akan mendapat USD 1 dengan segera..

Inilah Hasil yang admin dapat..sehari je dah dapat Usd 20..
Admin pun baru je cashout lepas admin join program ni selama beberapa jam...


Jika Anda berminat bolehla join admin..DAFTAR DISINI

Dan yang dah join sila komen untukmaklumat lanjut.....Selamat Mencuba!!





Seorang Lelaki Merempuh Belakang Treler


Kemalangan maut melibatkan sebuah motosikal dengan sebuah treler.patah dua body motosikal tu..Dashat jgk ni. Mesti laju pemandu motosikal tu bawak..

Wanita Histeria Diganggu Lembaga

Kejadian histeria melibatkan 35 pelajar di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Tanjung Lumpur, Kuantan, Pahang yang bermula sejak Mei lalu membuatkan fikiran kita kembali terarah kepada gangguan ini.



SEMASA artikel ini dinukil, masih terngiang-ngiang di pendengaran penulis akan lolongan menggerunkan seorang pelajar perempuan yang seakan mendesak azan Isyak dihentikan kala penulis menuntut di sebuah sekolah berasrama sedekad yang lalu.

Begitu juga dengan bunyi derapan 'langkah seribu' penghuni sebuah bilik di asrama lelaki, apabila seorang pelajar tiba-tiba mengaum luar biasa sehingga membuatkan rakan-rakan sebilik lari lintang-pukang dalam kepekatan malam.

Seorang rakan penulis pula pernah menceritakan tentang sepupu perempuannya yang berusia awal 20-an tiba-tiba menjerit menjelang tengah malam, dua tahun lalu di rumahnya di Ipoh, Perak.

Sepupunya juga telah mengeluarkan suara yang keras dan bernada marah apabila dibacakan beberapa ayat al-Quran.

Hampir dua jam, sepupunya menjerit sambil menekan-nekan perut yang kelihatan seperti mengembung.

Apabila berjaya dipulihkan oleh seorang ustaz, rakan saya bertanyakan kepada sepupunya tentang apa sebenarnya yang berlaku.

"Aku nampak seorang nenek tua yang berwajah hodoh duduk kat situ, (sambil menuding jari ke arah sudut bilik yang dikatakannya). Mata nenek yang merah itu memandang terus ke arah aku. Itu yang bagi aku takut,'' kata sepupunya.

Pastinya, memori-memori itu kembali kuat menjengah minda kebanyakan kita ekoran kejadian histeria yang melibatkan 35 pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Tanjung Lumpur, Kuantan, Pahang. Kejadian yang bermula sejak Mei lalu membuatkan fikiran kita kembali terarah kepada gangguan ini.

Kejadian misteri ini memperlihatkan sebilangan pelajar yang terlibat menjerit-jerit, bertutur dengan nada keras, meracau secara tiba-tiba, mengadu sakit sendi, berjalan terbongkok-bongkok seperti orang tua yang uzur, berjalan terhoyang-hayang lalu rebah di lantai dan meronta-ronta seperti dirasuk.



Lebih teruk lagi, ada yang mendapat kesan lebam dan gigitan di bahu serta bertindak agresif dengan cuba memanjat pagar sekolah. Keadaan ini sekali lagi memaksa kita cuba merungkai selirat misteri di sebalik kenapa histeria berlaku.

Biasanya, kejadian histeria sering dilihat daripada dua perspektif iaitu saintifik (psikologi) dan mistik.

Menurut Pakar Perunding Kanan Psikiatri Perubatan Universiti Putra Malaysia (UPM), Prof. Dr. Azhar Zain, histeria berlaku ekoran stres yang teramat sangat, disulami konflik lama yang terbuku di dalam diri yang tidak dapat diselesaikan atau diluahkan.

"Antara punca histeria ialah mangsa telah lama menghadapi tekanan yang teramat sangat hasil daripada himpunan konflik lama yang tidak dapat diselesaikan. Jadi, histeria dilihat sebagai salah satu cara untuk meminta tolong.

"Rasa takut dan percaya kepada perkara-perkara seperti dirasuk hantu memudahkan lagi berlakunya histeria terhadap seseorang individu,"katanya sambil menjelaskan histeria boleh berlaku kepada seorang individu dan secara beramai-ramai (histeria epidemik).

Bagaimanapun, bagi sesetengah orang, ia mungkin masih belum menjelaskan kemusykilan yang timbul. Persoalan seperti bagaimana ia boleh berlaku terhadap ramai pelajar dalam masa yang sama agak menghairankan.


KERATAN akhbar kejadian histeria si SMK Tanjung Lumpur, Kuantan baru-baru ini.

Lebih aneh, apabila pemeriksaan mendapati memang ada kesan lebam seperti gigitan pada bahu mangsa. Barang kali, ada sesuatu di luar logik akal yang memainkan peranan.

Bukan menafikan faktor saintifik, namun kepercayaan kepada wujudnya kaitan hal ini dengan makhluk halus seperti syaitan dan jin mungkin boleh dipertimbangkan untuk menjawab kenapa histeria berlaku. Golongan manusia dan golongan jin (termasuk syaitan) merupakan makhluk yang Allah jadikan seperti mana yang dinyatakan di dalam al-Quran. Perkataan syaitan disebut sebanyak 88 kali dan perkataan al-jinn atau al-jinnah disebut 39 kali dalam kitab suci itu.

Syaitan dan jin boleh mendatangkan gangguan dan kemudaratan kepada manusia berdasarkan firman Allah dalam surah al-Fussilat: "Dan, jika syaitan mengganggu kamu dengan sesuatu gangguan, maka pohonlah perlindungan Allah, sesungguhnya Dialah Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui". Surah Al-Baqarah ayat 102 pula menyatakan bahawa syaitanlah yang mengajar manusia akan amalan sihir.

Syaitan yang dilaknat Allah telah berjanji untuk menyesatkan manusia sejak zaman Nabi Adam a.s dan Allah telah memperkenankan kemahuannya untuk dipanjangkan umur bagi menyesatkan manusia.


Manusia, secara umumnya, tidak dapat melihat dengan mata kasar makhluk halus ini. Namun, apabila 'hijab' atau tabir mata dibuka, barang kali itulah permulaan berlakunya histeria.

"Kebanyakan mereka yang histeria, segala-galanya bermula apabila mereka melihat sesuatu lembaga. Ia dipercayai berlaku apabila makhluk halus berkenaan mahu dirinya diperlihatkan kepada manusia yang dikehendakinya. Maka terbukalah 'hijab' mata manusia tersebut," kata pengamal perubatan Islam yang juga merupakan imam di Masjid Abu Bakar As-Siddiq, Bangsar, Kuala Lumpur, Mohd. Azri Ahmad Kamil Al-Hafiz kepada Kosmo! baru-baru ini. Kata-katanya mengingatkan penulis kepada aduan beberapa mangsa histeria SMK Tanjung Lumpur yang melihat 'nenek kebayan' sebelum mereka diserang histeria.

"Bagaimanapun, bukan semua orang yang dapat melihat makhluk halus itu akan diserang histeria. Bergantung juga kepada semangat dan kekuatan rohani," kata Mohd. Azri, 24.

Apapun, tujuan sebenar makhluk ini mengganggu seseorang manusia tidaklah diketahui.

Tetapi, berdasarkan rawatan histeria yang pernah dilakukan, Mohd. Azri berkata, ada di antara makhluk tersebut suka mengganggu manusia, ada yang memberi alasan gemar menghuni tubuh mangsa dan ada juga yang marah kerana tempatnya diganggu.

Ditanya individu manakah yang suka 'disakat' makhluk berkenaan, Mohd. Azri berkata, sukar untuk dikatakan tetapi beliau menasihatkan agar jangan meletakkan diri dalam keadaan terlalu takut, membiarkan diri larut dalam tekanan dan jangan terlalu berani.

"Ada juga orang yang bongkak tidak mempercayai perkara-perkara seperti ini yang diuji oleh makhluk ini," katanya.

Mohd. Azri memberitahu, mereka yang diserang histeria akan memiliki kekuatan tiga kali ganda dan menyukarkan usaha memulihkan jika mereka bertindak ganas. Mereka yang menjadi mangsa histeria juga akan mengikut karektor makhluk halus yang memasuki tubuh mereka. Jika yang masuk ke dalam tubuhnya, makhluk lelaki dewasa, maka dia akan menjadi seperti lelaki dewasa dan begitulah sebaliknya.



Ditanya tentang bagaimana rawatan yang sering dilakukannya, kalimah-kalimah suci al-Quran merupakan senjata menentang makhluk berkenaan.

"Memang ia menyakitkan mereka. Tetapi, manusia merupakan hak Allah dan mereka tidak layak untuk menceroboh tubuh kita. Setiap makhluk Allah mempunyai hak untuk tidak diganggu, dan jika diganggu, kita berhak mengenakannya semula," katanya sambil menjelaskan bahagian kedua-dua ibu jari kaki (yang dirapatkan) atau hujung kepala mangsa sering menjadi pilihan bagi pengamal perubatan untuk mengeluarkan makhluk halus kerana cara itu lebih memudahkan usaha untuk mengeluarkan makhluk itu sekali gus.

"Alhamdulillah, kebiasaannya, lepas dirawat menggunakan ayat-ayat suci al-Quran dan dengan kuasa Allah, mangsa kembali pulih," katanya.

Sementara itu, pakar perubatan Islam terkenal, Dr. Amran Kasimin berkata, histeria melahirkan gejala-gejala ketidaknormalan akal dan perbuatan yang tidak dapat dikawal.

"Tanda-tanda stres dan sejauh mana kepercayaan kita kepada perkara-perkara seperti dirasuk hantu diakui boleh menjadi punca histeria seperti alasan saintifik. Tetapi apabila kenyataan bahawa orang yang terkena histeria bukan sahaja orang yang berada dalam tertekan dan bukan juga orang yang kuat mempercayainya, membuatkan hal ini tidak semestinya dipandang demikian," katanya.

"Iblis dan syaitan boleh memasuki tubuh manusia. Sesungguhnya syaitan itu berupaya berjalan dan berlari dalam tubuh anak Adam melalui pembuluh darah, demikian yang diriwayatkan dalam sebuah hadis," tambahnya. Apabila ini berlaku, ia boleh mengganggu manusia pada bahagian otak, hati dan mengawal seluruh pergerakan manusia dengan izin Allah.


SEBAHAGIAN daripada pelajar SMK Tanjung Lumpur yang mengalami histeria dibawa ke Hospital Tengku Ampuan Afzan, Kuantan untuk menerima rawatan baru-baru ini.

Selain melihat lembaga, menurut Amran, mereka yang terkena histeria kebiasaannya sebelum itu, berada dalam dunia yang gelap, rasa seperti melayang, terdengar bunyi loceng, terasa berangin dan menggigil apabila asimilasi antara jasad manusia dan makhluk halus bersatu.

Ditanya tentang punca syaitan atau jin tersebut mengganggu, Amran berkata, memang ada di antara mereka memberitahu sebab-sebabnya seperti marah kerana tempatnya diganggu dan dihantar si polan tertentu.

"Tidak kira histeria atau kerja sihir seperti santau, cakap makhluk itu tidak semestinya betul. Bukankah kerja syaitan itu suka menyesatkan, mengapi-apikan, melaga-laga dan merosakkan hubungan sesama manusia?" soalnya.


Cut Tari Menjadi Wartawan



UNTUK memenuhi tuntutan rancangan sembangnya, ‘Friends,’ aktres yang juga penyampai jelita dan popular televisyen, Cut Tari akhirnya mencuba pengalaman baru menjadi wartawan.

“Rancangan itu memerlukan saya menjadi wartawan dan saya langsung tidak ada masalah untuk berbuat demikian,” kata Cut Tari.
Tetapi ternyata ia bukan tugas mudah. Cut Tari akhirnya mengaku berdepan dengan masalah untuk mendapatkan berita bagi rancangan itu.

Apatah lagi dia perlu menghabiskan banyak masa untuk menunggu dan mencari sumber. Untuk itu, seperti wartawan lain, dia perlu mempunyai tahap kesabaran yang tinggi.



“Bukan senang untuk menjadi wartawan rupanya. Banyak masa yang terbuang. Terpaksa bersabar menunggu orang yang hendak diwawancara.

Yang paling penting, wartawan perlu menyukai tugasnya,” kata Cut Tari, yang pernah terkait dengan kes video lucah bersama-sama dengan Luna Maya dan vokalis kumpulan Peterpan, Ariel.

Selepas beberapa minggu melaksanakan tugasnya itu, wanita itu berkata, dia kini dapat menjiwai peranan wartawan dan sekali gus mengagumi mereka yang terbabit dalam bidang itu.

“Saya tabik kepada wartawan kerana mereka sanggup bertugas tanpa mengira waktu. Jam tiga pagi pun mereka masih bekerja,” kata selebriti itu.

Walaupun baru saja memegang peranan itu, Cut Tari sudah mempunyai impian besar, sesuatu yang juga diimpikan oleh wartawan lain.

Wanita keturunan Aceh itu berhasrat mewawancara pemimpin nombor satu Indonesia, Presiden Susilo Bambang Yudhoyono (SBY).

Menurutnya, ada beberapa soalan yang ingin ditanyakan kepada Susilo.

“Beliau Presiden Indonesia. Saya pula rakyatnya. Saya berhak bersuara dan jika ada kesempatan, saya akan bertanya mengenai tanggung jawabnya terhadap rakyat,” kata Cut Tari.

Dalam pada itu, selebriti berkenaan yang berdepan dengan masalah kariernya selepas isu video seksnya dengan Ariel terbongkar, menyuarakan hasrat agar rakyat Indonesia tidak berterusan menghukumnya dengan kejadian masa lalu.

Cut Tari : infosahaja.blogspot.com | info info menarik
 
Copyright © 2011. Infosahaja . All Rights Reserved.
Company Info | Contact Us | Privacy policy | Term of use | Widget | Advertise with Us | Site map
Template Design by Creating Website. Inspired from Metamorph RocketTheme