Followers

Bayi Ditikam 90 Kali Oleh Ibunya Hanya Kerana Gigit Ibu Semasa Menyusu Badan

xiao-bao-tikam-ibu

Kejam sampai tidak boleh digambarkan dengan kata-kata apabila membaca laporan berita ini. Seorang bayi berusia 8 bulan telah ditikam lebih 90 kali oleh ibunya sendiri, kebanyakannya di kawasan muka,hanya kerana dia menggigit ketika dia sedang disusukan dan dia bernasib baik kerana masih hidup.

Xiao Bao ditemui di dalam keadaan menyayat hati dan berlumuran darah di kawasan halaman rumah oleh bapa saudaranya dan bergegas ke hospital. Dia memerlukan lebih daripada 100 jahitan dan kejadian itu berlaku di Xuzhou, Wilayah Jiangsu di timur China. Bayi tersebut bersama ibu dan dua bapa saudaranya bekerja dengan mengitar semula sampah.

Kehidupan bayi dengan ibu dan dua bapa saudara, yang membuat hidup kitar semula sampah. Ia adalah salah satu daripada bapa saudara yang menemui Xiao Bao berbaring di kolam darah di halaman rumah mereka dan bergegas ke hospital. Kemudian ibunya sendiri mengaku yang dia telah menikam anaknya bertubi-tubi kerana telah mengigitnya semasa menyusu.

Jiran disitu merayu agar kerajaan tempatan untuk menjaga bayi itu buat sementara waktu tetapi mereka menolak dengan alasan tidak ada pengesahan ibu kejam tersebut mengalami penyakit mental. Kalau dah ditikam sampai 90 kali tu, sepatutnya pihak berwajib kena buat pemeriksaan kesihatan mental ibu tu, bukan buat tak tahu sahaja! Entah apalah nasib malang seterusnya yang bakal menimpa bayi ini. =(



Xiao Bao
xiao-bao-3
xiao-bao-2

Gempar! Samsung Galaxy S3 Meletup Dalam Poket Seluar



Assalamualaikum dan selamat sejahtera, Seorang remaja swiss melecur dibahagian peha apabila telefon pintar beliau Samsung Galaxy S3 meletup didalam poket.



Fanny Schlatter ,18, cedera apabila Samsung Galaxy S3 dikatakan meletup di dalam poket seluarnya. Dia mendakwa akan membuat aduan terhadap Samsung. Fanny schallater berkata “Tiba-tiba saya terdengar bunyi letupan – seperti mercun. ‘Kemudian saya perasan bau kimia pelik dan seluar kerja saya mula terbakar.’

Dia bergegas ke bilik mandi yang terdekat sebelum memandu ke hospital.



Cik schalleter menjelaskan:”Nasib baik rambut saya telah diikat dan mempunyai sweater yang sukar terbakar”.Beliau kini merancang untuk memfailkan aduan undang-undang terhadap pembuat telefon Korea.


Dalam satu kenyataan, jurucakap Samsung memberitahu ‘Apabila kami dapat produk tersebut, Pihak kami akan menjalankan pemeriksaan secara menyeluruh untuk menentukan punca sebenar kejadian ini. “Kami ingin memberi jaminan kepada pelanggan kami bahawa kami sentiasa bekerja mengawal kualiti yang ketat dan standard keselamatan untuk memastikan kemudahan dan keselamatan pengguna.


Ini bukan kali pertama bateri telefon telah meletup. Di tempat lain, bateri telefon secara spontan terbakar dalam poket belakang seorang lelaki dalam sidang DEFCON hacking di Amerika Syarikat pada tahun 2010, dan pada tahun 2009, seorang lelaki terbunuh apabila telefon beliau meletup sehingga terputus arteri lehernya.


Bulan lalu, satu kebakaran di sebuah rumah Peterborough dianggap berpunca dari letupan sebuah bateri dari telefon bimbit. – Dailymail

Video 7 Hari “Couple” Puteri Awani Mohon Maaf



Assalamualaikum , Mesti tengah panas dengan berita video Puteri kan ? Hmm , sebenarnya video tu di uploadkan lama dh tapi di privatekan dan video tu takdak sapa yg view.

Memang niat taknak publickan tapi masa hangout last week ramai pulak yang nk view , Mulanya kami *saya dengan ery* terima komen yang baikbaik daripada anda semua.

Kami ingat benda ni akan okay, Puteri ada mintak nk private balik vid tu tapi ery tak kasi sbb dia kata semua orang suka dan dia nk download masuk note II dia. So tak jadik lah nk privatekan semula.

Puteri tahu ini semua salah Puteri buat vid mcm tu . Puteri nak mintak maaf kalau ada buat koqang rasa sakit mata ka sakit telinga ka apa. Allah uji Puteri ni bersebab.

Mungkin atas apa yg dah Puteri buat selama ni. Mmg dari dulu lagi Puteri ramai haters, tapi selepas buat vid ni lagi bertambah lah kan? Malah seluruh malaysia mugkin seluruh dunia.

Allah maha mengetahui apa yg akan berlaku disebalik semua ini. Mungkin Allah rindukan doa daripada hambanya yang bernama Syazwani :’) Allah rindukan solat taubat dari hambanya. Dia lebih tahu daripada segalanya. Puteri hanya mampu berdoa dan melihat.

Korang ramai namun ? Puteri seorang diri , Nasib ada kawankawan yang sangat baik dan selalu sokong wani dari belakang .

Puteri mohon , orang yg upload vid puteri kt youtube, tlg lah delete. Puteri baru tahu saat dan ketika ini siapa yang bergelar kawan dan bergelar musuh . Mungkin verita ini akan terus tersebar tapi, Puteri redha dengan dugaan Allah malah Puteri bersyukur diatas apa yg berlaku ini mengakibatkan Puteri selalu mendekatkan diri dengan Allah.

SubhanaAllah, Semalam lepas tengok apa yg terjadi , Hati gelisah sangatsangat. Walaupun kawankwan, family dah ckp sabar semua tapi ttp tak okay . Lepas buat solat solat semua, baca alquran , rasa betapa tenangnya hati ni. Allah maha berkuasa .

Mungkin setakat ini sahaja post saya buat kali ni. Tapi ini mungkin post terakhir dari saya. Assalamualaikum :’)

Suami Belasah Isteri ‘KOW-KOW’ Sebab Tak Kejut Sahur!




Kuala Lumpur – Kepalanya dihentak ke dinding selain ditampar, ditumbuk dan disepak lebih 20 minit. Itu ‘harga’ terpaksa dibayar seorang wanita berusia awal 20-an kerana dikatakan tidak mengejutkan suaminya bangun bersahur, semalam.

Dalam kejadian jam 8 pagi di rumah mereka di Kampung Baru, di sini, isteri yang cedera di kepala dan badan akibat tindakan ganas suaminya membuat laporan di balai polis berhampiran rumahnya.
Sumber polis berkata, sebelum kejadian isteri muda yang belum mempunyai anak itu terjaga daripada tidur apabila mendengar bunyi pinggan pecah di dapur rumahnya.
“Dia bergegas ke dapur dan melihat suaminya sedang menghempaskan pinggan. Apabila ditanya mengapa, lelaki itu tidak memberi jawapan sebaliknya memaki hamun mangsa.

“Selepas puas memaki hamun baru suaminya yang berusia 20-an itu menjelaskan dia berang kerana isterinya tidak mengejutkannya bangun bersahur,” katanya.
Menurutnya, mangsa memberitahu dia sudah mengejutkan suaminya jam 5 pagi namun tidak diendahkan menyebabkan dia bersahur seorang diri.
Sumber itu berkata, mangsa kemudian cuba menenangkan suaminya itu dengan meminta maaf di atas kesilapannya, namun dia dibelasah.
“Mungkin disebabkan tidak puas hati dengan penjelasan isterinya, suspek hilang pertimbangan lalu menumbuk, menampar dan menyepak isterinya itu.


“Lebih kejam, lelaki terbabit turut menghentak kepala isterinya ke dinding rumah dan hanya berhenti memukul mangsa selepas wanita itu hampir pengsan,” katanya.
Menurutnya, suspek kemudian dengan selamba meninggalkan rumah tanpa menghiraukan isterinya yang kesakitan manakala mangsa segera menghubungi rakannya meminta bantuan sebaik saja ditinggalkan.

“Mangsa yang dibantu rakannya itu membuat laporan di balai polis berhampiran rumahnya sebelum menerima rawatan sebagai pesakit luar di Hospital Kuala Lumpur (HKL), di sini,” katanya.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Dang Wangi Asisten Komisioner Zainuddin Ahmad ketika dihubungi, mengesahkan menerima laporan kejadian dan siasatan masih dijalankan. – Harian Metro

Gambar Nora Danish Bertudung Ketika Di Kelantan

 

Cantik sungguh Nora Danish bertudung ketika menghadiri majlis di Kota Bharu Kelantan.



 

Nora Danish tetap cantik seperti remaja 19 tahun dengan wajahnya yang ayu

 

 

 

 

 

Saya Belum Bersedia Untuk Luah Isi Hati Ini - Zizan Razak

Siapakah wanita yang berjaya mencuri hati Zizan Razak ini? Juliana Evans? Kaka? Emma Maembong? Atau mungkinkah Nora Danish? Menjadi persoalan betul apabila Zizan mengakui yang dia sudah jatuh hati dengan seorang wanita yang rapat dengan dirinya.




Yang menariknya, sempena hari jadi Zizan, wanita tersebut menghadiahkan sebuah iPhone 5 kepadanya. Untunglah Zizan. Namun begitu, wanita tersebut masih tidak mengetahui isi hati Zizan kerana dia masih tidak meluahkannya. Kata Zizan kepada Mstar Online:-


Saya memang berkenan dengan seorang wanita yang cukup rapat dengan saya. Tetapi dia belum tahu lagi isi hati saya terhadapnya dan saya belum bersedia untuk memberitahunya.



Zizan mengakui yang dia jatuh hati dengan wanita tersebut kerana wanita tersebut bersifat sederhana dan tidak terlalu seksi. Namun persoalannya di sini, siapakah wanita tersebut? Marilah kita meneka secara berjemaah.

Erti Bulan Lahir Anda




1. Jan → Setia - Egois - keras kepala - matang - rajin

2. Feb → Simple - Ramah - degil -

3. Mac → Keras kepala -Berani - sexy


4. AprIL → Setia - menarik - sexy - nakal - rock n roll

5. Mei → Jujur - Penyayang - cute - manja - lembut

6. Jun → Menarik - Keraskepala - baik hati - pemalu

7. JuLy → Dewasa - Setia - sexy - gagah

8. Ogos → Simple - Cute - berani

9. Sept → Ganjil - Pelik - nakal -

10. Okt → Manja - Baik - sopan santun - rajin 

11. Nov → Egois - Menarik - jiwang...

12. Des → Ceria - Setia - manja

Lana Nordin Berbikini?

Pelakon filem Chow Kit, Lana Nordin menjadi bahan bualan apabila beberapa keping gambar dia berbikini sambil ditemani seorang jejaka, tersebar di internet.


HIP menghubungi Lana untuk mendapatkan kepastian benarkah gambar itu memaparkan dirinya dan siapakah pula gerangan si jejaka?

“Tidak ada apa yang perlu saya komen. Semuanya berlaku secara tidak sengaja. Gambar itu gambar lama yang dirakam ketika saya bercuti bersama rakan di Jakarta.

“Saya dapat tahu gambar itu tersebar di internet melalui rakan. Soalnya, kenapa baru sekarang orang baru bercakap mengenai foto itu?” katanyal

Lana atau nama sebenarnya, Mazlina Hasan Nordin menafikan dia bergambar begitu untuk mencari publisiti.

”Jika betul saya nak cari publisiti murah pun,saya tak akan sebarkan gambar itu. Baik saya keluarkan gambar-gambar lain yang lebih sensasi. Tapi untuk apa?” katanya.

Ditanya mungkinkan jejaka yang bergambar bersamanya itu kekasihnya, pantas Lana menjawab:

“Dia kawan saya. Kami bercuti ramai-ramai ketika itu,” katanya.

Dengan penjelasan itu, Lana berharap semua pihak faham situasi sebenar dan dia memegang watak sarat air mata selepas sering diberi watak penggoda dan antagonis.

Dalam drama bersiri Takdir Qismah saya memegang watak gadis yang dianiaya dan dipaksa menjadi pelacur. Watak Rosmah ini juga memerlukan saya banyak menangis.

” Memang mencabar, tapi seronok kerana berbeza dari apa yang saya pernah bawa sebelum ini,”katanya mengenai drama bersiri itu yang bakal disiarkan Ramadan kelak. -Berita Harian

Terima Kasih Kerana Berkunjung :)

Jika anda ingin mendapatkan gambar pelik, kelakar, ajaib dan juga isu-isu hangat masa kini terus ke email anda, daftarkan diri secara percuma.
Anda Hanya Perlu Follow Blog Kami


Reaksi Nikita Apabila Gambar Bogel Tersebar

Artis sinetron Nikita Willy ketika memberikan penjelasan kepada  media tentang tersebarnya gambar yang mirip Nikita dan lelaki mirip Diego Michiels sedang berpelukan mesra di Studio Persari, Jagakarsa, Jakarta Selatan, Selasa (10/04/2012). Meskipun mengaku sempat bergambar dengan Diego, namun Nikita membantah gambar mesra tersebut adalah dirinya.(Tribun Jakarta/Jeprima)








Terima Kasih Kerana Berkunjung :)

Jika anda ingin mendapatkan gambar pelik, kelakar, ajaib dan juga isu-isu hangat masa kini terus ke email anda, daftarkan diri secara percuma.
Anda Hanya Perlu Follow Blog Kami


Gambar Sekitar Perkahwinan Ella

Gambar Sekitar Majlis Pernikahan Ella Dan Azhar. Ratu rock negara, Ella atau nama sebenarnya Norzila Aminudin, 46, sah bergelar isteri kepada juruterbang syarikat Firefly, Azhar Ghazali, 30-an dengan sekali lafaz.


Majlis pernikahan mereka diadakan di rumah keluarga Ella di Teluk Gadung, Klang di sini kira-kira pukul 10.30 malam Sabtu.

Pasangan tersebut dinikahkan oleh Jurunikah Masjid Nurul Iman, Klang, Baharuddin Abu Bakar berwalikan abang sulung pengantin perempuan, Mohd Noor Izam Aminudin.

Ella dan Azhar sebelum itu telah ditunangkan sebelum majlis akad nikah bermula.

Majlis pernikahan kedua-dua mempelai dihadiri kira-kira 300 orang jemputan yang terdiri daripada kaum keluarga pengantin kedua-dua belah pihak dan wakil media.


Pengantin perempuan menerima RM50,300 sebagai mas kahwin berserta tujuh dulang hantaran dan dibalas sembilan dulang.

Ella dan Azhar kelihatan sedondon dengan persalinan berwarna krim rekaan Saiful Baharim.

Manakala majlis resepsi mereka akan diadakan pada 1 Disember depan di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC).










Terima Kasih Kerana Berkunjung :)

Jika anda ingin mendapatkan gambar pelik, kelakar, ajaib dan juga isu-isu hangat masa kini terus ke email anda, daftarkan diri secara percuma.
Anda Hanya Perlu Follow Blog Kami


Datuk Lee Chong Wei Gila Gadjet


KL, 13 JUN 2012: Pada kebiasaannya, Murai Batu sering saja mendengar kisah kejayaan wira badminton negara iaitu Datuk Lee Chong Wei yang selalu saja mengharumkan nama negara.
Namun, baru-baru ini Murai Batu agak terkejut apabila mendapat tahu bapa kepada jaguh negara ini telah cuba membunuh diri. Apa sudah jadi?
Sungguhpun Murai Batu tidak tahu sebab perbuatan ayahnda Chong Wei ini, tetapi Murai Batu bersyukur kerana pihak polis berjaya menyelamatkan bapa Chong Wei dari menjadi mangsa bunuh diri.
Sudah terlanjur Murai Batu bercerita mengenai Chong Wei, Murai Batu mendapat tahu, figura ini merupakan seorang yang gila.
Jangan pula anda salah faham. Gila yang dimaksudkan Murai Batu bukannya tidak waras atau tidak berakal.
Sebenarnya, ada pihak terdekat Chong Wei memberitahu bahawa aset negara ini sebagai seorang yang gila gajet.
Dalam erti kata yang lain, Chong Wei merupakan seorang yang pantang untuk mendapatkan barangan telefon bimbit berjenama terbaru di pasaran.
Dengarnya, setiap kali ada keluaran telefon bimbit terbaru saja, Chong Wei akan membelinya dengan kuantiti paling minimum pun 10 buah. Wow! Banyak tu.
Murai Batu dimaklumkan, Chong Wei bukannya membeli produk itu untuk diri sendiri, sebaliknya memberikannya kepada sanak-saudara dan sahabat handai.
Menariknya, Chong Wei sedikit pun tidak membelinya dengan meminta kadar murah atau diskaun tetapi membeli barangan itu dengan harga asal.
Apa sekalipun, Murai Batu tertanya-tanya siapa gerangan yang menerima barang gajet dari Chong Wei itu.
Adakah benar ia diterima wanita yang bergelar kekasih hati Chong Wei?
Tetapi, apabila dirisik, Chong Wei masih lagi single sungguhpun pernah dikatakan ada hubungan dengan Amber Chia sebelum supermodel itu berkahwin.

Terima Kasih Kerana Berkunjung :)

Jika anda ingin mendapatkan gambar pelik, kelakar, ajaib dan juga isu-isu hangat masa kini terus ke email anda, daftarkan diri secara percuma.
Anda Hanya Perlu Follow Blog Kami


Syamsul Yusof Bergaduh Dengan Aaron Aziz


 
Copyright © 2011. Infosahaja . All Rights Reserved.
Company Info | Contact Us | Privacy policy | Term of use | Widget | Advertise with Us | Site map
Template Design by Creating Website. Inspired from Metamorph RocketTheme